joi, 29 iunie 2017

Arome siciliene.


Un tur culinar prin Sicilia organizat exemplar de o firmă de turism din Ungaria, la care am participat alături de soție la invitația cumnatei mele Gabriella, mi-a prilejuit nu doar o escapadă într-o regiune extraordinară cu peisaje de vis și care mustește de istorie, ci și descoperirea unei bucătării fabuloase cu o mulțime de preparate culinare simple, dar savuroase, care are la bază produse locale oferite de fermele și pescăriile siciliene.
Având cartierul general la masseria "Le Chiuse di Guadagna", o pensiune agroturistică amenajată după toate standardele moderne (inclusiv cu o linie de bucătărie ultramodernă), într-o fermă veche de 170 de ani situată între localitățile Modica și Scicli, două orașe înscrise în patrimoniul UNESCO, amplasată în mijlocul unei livezi de măslini și roșcovi seculari, cu o piscină din care poți privi mările Ionică și Mediterană, am colindat în cele 4 zile ale turului culinar fascinantele orașe baroce ale regiunii ragusane (Ragusa Ibla, Scicli, Modica, Siracuza), podgoriile din Chiaramonte Gulfi, plaja din Sampieri, satul pescarilor de ton Marzamemi și bisericile din Ortigia. 
Am avut posibilitatea să vizitam și chiar să preparăm brânzeturi tradiționale siciliene la Azienda Agricola Iabichino și să gătim în bucătăria restaurantului Algalu din Scicli, cu chef Luca Giannone, sau să devorăm preparatele de pește și fructe de mare de la restaurantul Al Monaco unul dintre cele mai bune din Sicilia.
Ca orice excursie și turul sicilian a avut părțile ei aventuroase despre care am să vă povestesc, cum ar fi șoferița noatră ghid din Budapesta care conducea WV- van-ul în care ne plimba peste tot ca un șofer de tir, sau aventura telefonului mobil pierdut și regăsit în mijlocul unui oraș în care se filma un serial despre mafie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu